Vi har hatt kommunikasjonstrøbbel med malawi i mai-måned…

Vi overførte som vanlig penger for mai-2020, den 7 mai. Vi sendte beskjed til Patricia (mor) via «WhatsApp» som er kommunikasjonsplatformen vi bruker. Men pengene ble ikke hentet ut, -og det ble heller ikke svart på meldinger…

Vi ble bekymret over situasjonen. Vi diskuterte hvilke muligheter vi hadde for å få sjekket opp. Så den 9 juni, over én mnd. senere, kom det et svar… Men språket i meldingen var annerledes enn vanlig. Vi kommuniserte med forsiktighet og det gikk noen dager med sporadisk kontakt, men hele tiden med et verbalt uttrykk som var annerledes enn tidligere og til andre klokkeslett enn normalt…

Wangie – oktober 2019

-Så kommer det en ny melding 18 juni, nå er språket tilbake i mer kjente termer og Patricia forteller at hun har mistet telefonen sin, men at det nå er ordnet og på plass. Hun bekrefter også at det var hun som hadde hentet ut pengene vi hadde sendt. Hun hentet de 11 juni. Da hadde de vært klare for avhenting helt siden 7 mai.

Nå, den 22.06, har vi sendt juni-overføringen (22 dager for sent), men vi turte ikke sende mer penger og koder før vi igjen følte trygghet for at de kom frem på riktig måte.

Vel, Så da er alt på stell igjen og Wangie er for tiden sendt til noen venner i en liten landsby et stykke fra Lilongwe, for å være på et tryggere sted mens Covid-19 herjer i hovedstaden.

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.